Apple: 60 procent wartości sprzedaży stanowią produkty wprowadzone w ostatnich trzech latach.

Ciekawe dane na temat sprzedaży produktów Apple w ostatnim kwartale bieżącego roku przynosi serwis Asymco. 60 procent wartości sprzedaży wszystkich produktów Apple stanowią urządzenia, których jeszcze trzy lata temu w ogóle nie było w ofercie. Mowa oczywiście o iPhone, iPodzie touch oraz iPadzie. Ten ostatni swoją premierę miał trochę ponad pół roku temu.

Pozostaje pogratulować Apple i Jobsowi nosa do trendów na rynku elektroniki konsumenckiej, a dokładnie urządzeń mobilnych. Jest to z pewnością zasługa zarówno trafnego przewidywania tego jak kształtował się będzie ten rynek jak i sprawnemu marketingowi – dotyczy to nie tylko samych produktów ale generalnie strategii Apple co do całej firmy i marki.

Przy okazji dzisiejszej konferencji to nie wydaje mi się by udział komputerów Mac zwiększył się znacząco w ogólnej puli sprzedawanych przez Apple produktów.

Źródło: Asymco